Kisah Jin dan 3 jejaka


 


Suatu petang, tiga orang lelaki berjalan-jalan ditepi pantai. Tiba-tiba mereka terjumpa satu teko antik dan mereka mengosoknya.Tiba-tiba keluarlah jin dan akan mengabulkan 3 permintaan. Oleh kerana mereka bertiga, maka jin hanya akan mengabulkan satu sahaja permintaan setiap seorang.


Orang Iran berkata : “Saya adalah seorang petani biasa, begitu juga ayah dan anak saya. Oleh sebab itu, saya ingin minta supaya tanaman kami sentisa subur selamanya.”

Dalam sekejap mata, jin tersebut menunaikan permintaan orang pertam tersebut.

Orang Israel : “Saya ingin kamu membina satu tembok yang sangat tinggi, tebal dan panjang di sekeliling Israel sehingga tidak ada sesuatu dan seseorangpun lebih-lebih lagi orang Palestin menembusinya.”

Dan dalam sekejap mata pula terbinalah tembok seperti yang diinginkannya.

Maka yang terakhir adalah orang Palestin : “Saya ingin tahu, tembok yang macammana kamu bina untuk orang israel itu?”

Jin :”Oh, itu tembok yang sangat tinggi, tebal dan panjang mengelilingi Israel. Tingginya 100 meter dan tebalnya 50 meter. Saya jamin, takkan ada sesuatupun dapat menembusinya.”

Orang Palestin : “oooooo”

Jin : “Jadi sekarang, apakah permintaanmu?”

Dengan selamba Orang Palestine tersebut membuat permintaan :”Tolong isi air penuh kedalam tembok orang israel”



 
padan muka israel jahanam...

sumber:MACAMNILAHKITA

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story