Awek Ini Hanya Makan Nugget Ayam Selama 15 Tahun


Setiap orang tentunya mempunyai makanan kegemaran yang paling disukai. Namun, bagi Stacey Irvine (17) asal Castle Vale, Birmingham,England tak ada yang lebih disukainya selain Chicken Nugget. Bahkan, akibat ketagihan, gadis ini hanya makan Nugget saja selama 15 tahun.
Sejak berumur dua tahun, Stacey hanya makan Nugget ayam dan tidak pernah memakan apapun selain itu selama 15 tahun. Inilah yang membuat doktor memperingatkannya bahawa ketagihan tersebut dapat membunuhnya secara perlahan. Para doktor menjadi ngeri ketika mengetahui ketagihan kronik remaja tersebut setelah dia pengsan dan dikejarkan ke hospital akibat tidak boleh bernafas.
Stacey yang belum pernah memakan sayuran atau buah selama hidupnya, didiagnosis mengalami anemia serta pembengkakan pembuluh darah pada lidahnya. Setelah pulih, Stacey kemudian diberi suntikan vitamin oleh hospital, dan disarankan untuk mengubah pola makan.
“Saya mulai menyedari ini benar-benar buruk bagi saya. Nugget ayam McDonald adalah kegemaran saya, tapi saya juga suka dari KFC dan merek supermarket. Makanan utama saya adalah nugget ayam setiap hari.” tutur Stacey, yang dipetik Thesun.
Ketagihan Stacey bermula ketika ibu membawanya makan di McDonald waktu dia berusia dua tahun. Setelah merasa Nugget Ayam, Stacey pun terus menyukainya dan kemudian menolak makan
apapun selain Nugget Ayam.
Sumber : malaysiasensasi

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story